Search English (United States)  Magyar (Magyarország)
Monday, February 06, 2012 ..:: Aktuális cikkek ::.. Register  Login
 Aktuális cikkek és válaszok Minimize

 

 

Magzatnövelő hatása van a vitaminkészítményeknek?

Kérdés:
Sziasztok! Azt szeretnem megkerdezni, hogy az utobbi idokben megnovekedett csaszarmetszesek szamahoz koze van az egyre gyakrabban ajanlott es fogyasztott magzat vedo tablettaknak? Ezek a tablettak ugyanis a sok pozitiv hatasuk mellett, a magzat mereten tuli novekedest hozzak letre. Submitted By: DAttila
Válasz:
Kedves Attila!
A téma, amit felvetettél központi kérdés az utóbbi időben, számtalan kutatás is zajlik a magzatvédő vitaminok befolyásáról a császármetszések számára. Csakhogy azt, hogy ezek a készítmények túlfejlett újszülöttet eredményezzenek, és ez vesessen császárhoz, egyetlen kutatás sem bizonyítja.
Czeizel Endre személyesen cáfolta az Elevit vitaminkészítmény állítólagos magzatnövelő hatását és az eddigi tudományos álláspont szerint hihetünk is neki, hiszen egyetlen összetevője sem indokolná, hogy a baba genetikai adottságait is túlnője. Az azonban bebizonyosodott, hogy a halnak, illetve az Omega-3 tartalmú készítményeknek, a jótékony hatásukon felül van befolyásuk a magzat súlyfejlődésére és arra is, hogy hosszabb ideig maradjon az anyaméhben.
Idézem Dr. Ács Nándor szakvéleményét: “A terhesség során szedett vitamin készítmények csak annyit tesznek, hogy lehetővé teszik a baba számára, hogy a potenciális növekedését valóban elérje. Igazából azért tűnik úgy, hogy a vitamint szedő anyák gyermekei nagyobbak, mert kik szednek vitamin készítményeket? Azok az anyák, akik egyébként is sokkal jobban odafigyelnek terhességükre, igyekeznek optimális feltételeket biztosítani kisbabájuknak. Az természetes, hogy ezeknek az anyáknak nagyobb, és egészségesebb magzatai fognak születni, mint a magukra és babájukra figyelmet nem fordítóknak.”
A kérdés másik oldala az, hogy valóban szükségünk van ezekre a vitaminkészítményekre, hiszen dédanyáink még azt sem tudták, mi az a vitamin? Mivel ismeretesek a napjainkban készített széleskörű felmérések a kismamák táplálkozásáról és vitaminháztartásáról, a sajnálatos válasz az, hogy IGEN. Nagyon kevesen táplálkoznak olyan kiegyensúlozottan és válltozatosan, hogy ne legyen hiányuk valamilyen nyomelemben, vagy vitaminban. A magzatvédő készítményeket a helyi kutatási eredményekre szabják és életeket mentenek, rendelleneségeket előznek meg, császármetszéseket kerülnek el.
Most vissza is kanyarodtunk az eredeti kérdéshez, növelik ezek a vitaminkészítmények a császármetszések számát, vagy csökkentik?
A bostoni Harvard Orvosi Egyetem kutatócsapata 2OO8 decemberében tett közzé egy bizonyított tanulmányt, amely szerint napjainban elérte a csúcspontját a császármetszések száma és csak csekély százalékuk indokolt. A vezető indokok a spontán (nem betervezett) császármetszésre a vajúdás elakadása (lassú, nem fejlődő tágulás), és a magzati szívhang elégtelensége, illetve magzati stresszre utaló jelek. Ezek közzül egyik sem hozható közvetlen összefüggésbe a magzat méretével, sokkal inkább az anyai izomzat – méhfal és hasizom – állapotával, állítja Dr. Dori F. Zaleznik ("Association between vitamin d deficiency and primary caesarean section" J Clinical Endocrinol Metab 2008) Felfedezték, hogy az elégtelen, nem fejlődő fájások az anyai izmok gyengesége miatt, vagyis a D-vitamin hiánya miatt lépnek fel. A jövőben tehát sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektessenek a magzatvédő vitaminok D-vitamin tartalmára, mert a fent említett tanulmány szerint a D-vitamin hiánya közvetlen módon okolható a váratlan császármetszések számának növekedéséért.
A magzat mérete akkor jelenthet problémát, ha az anya medencéjének átmérője lehetetlenné teszi a fej kijutását. Ezt mérések igazolják és rendkívül ritka jelenség. A medence átmérője ugyanis vajúdás közben a rugalmas részeknek köszönhetően megnő és speciális vajúdási testhelyzettel, valamint a gravitáció segítségével egy kis termetű anya is képes világra hozni az átlagos súlyt meghaladó gyermekét.
Köszönöm, hogy értékes témával gazdagítottad a társalgást!
Szeretettel,
Bruncsák Anna, a tanfolyam szerzője

 

 

Egy új eljárás segítségével, már a második hónaptól meg lehet állapítani a kisbaba nemét

 
Új eljárást fedeztek fel a magzat nemének megállapítására, amely az anyai vérplazmából elkülönített magzati DNS vizsgálatával már a hatodik héttől – még nagyobb pontossággal, a várandósság nyolcadik hetétől – 98%-os pontossággal mondja meg a születendő gyermek nemét.
Az egyszerű eljárás már 48 órán belül eredményt mutat, és áttörést jelenthet a genetika, és molekuláris biológia fejlődésében.
 

UNIVERSITY OF GRANADA - COMMUNICATIONS DEPARTMENT

 

 Print   
 Hozzászólok Minimize



Send

 

 Print   
 Hozzászólások Minimize
Records per Page
Page 4 of 6First   Previous   1  2  3  [4]  5  6  Next   Last   
VARGA BALÁZSNÉ      1   4/22/2009 10:12:20 PM
Én a kezdetektől reggelente ittam egy kávét sok-sok tejjel. Mert amikor próbáltam kávé nélkül átaludtam az első három hónapban a fél napot és éjjel már nem igazán ment az alvás. Aztán a második trimeszterben nem tudtam nagy vécézni a reggeli tejeskávém nélkül. Jelenleg a 38 hetemben vagyok ,de már a 35. héttől nem kávézok mindennap, mert egyszer felugrott a vérnyomásom 159/100-ra, egyébként 100/59-től maximum 135/80-ig közt szokott lenni. Amikor lent van a vérnyomásom ,bizony segít a tejeskávé reggel ,mert olyan lennék nélküle mint egy holtkoros. Természetesen akinek inkább magas a vérnyomása ,véleményem szerint semmiképpen se igyon kávét! Submitted By: VARGA BALÁZSNÉ

J. Aliz      1   4/21/2009 9:52:46 PM
Az orvosom azt mondta, hogy egy kics csésze reggeli kávé nem árt, ezért én nem hagytam abba a kávézást. Most nyolc hónapos vagyok ... szerintem most már nincs is értelme abbahagyni :) Submitted By: J. Aliz

b. Hédi      1   4/17/2009 6:43:59 PM
Kicsit meglep. Én is azt gondoltam, hogy a magzatvédő tabletták növelik a magzatot erre kiderül, hogy a hal növeli! Két hete született a babónk 395O gr-al és rengeteg halat ettem a terhesség alatt! Az is igaz, hogy a férjem és én magasak vagyunk, lehet, hogy csak a genetika a felelős ... de legalább okos lesz, nem :)))) Submitted By: b. Hédi

Anna Bruncsak      1   4/15/2009 6:40:05 PM
Kedves Ancsa, annyi kérdésed lehet, amennyi csak felvetődik benned, én mindnek örülni fogok. Különösen, ha a válaszom segít. A gyógyszer, illetve étrendkiegészítő ajánlása kizárólag orvosi terület, ezért javaslom, hogy feltétlenül vesd fel a témát a szakorvosodnál. A legbiztonságosabb út az, ha egy Omega-3 zsírsavat is tartalmazó magzatvédő vitamin mellett döntesz, de hozzá kell tenni, hogy az orvosok nem szeretik váltogatva ajánlani a vitaminkészítményeket. Megoldás lehet a magzatvédő vitaminok tartalmát összehasonlítani egy másik Omega-3 tartalmú készítménnyel és a hasonlóság alapján dönteni. A várandós kismamáknak szánt adag pl. a Femibion esetében 2oo mg, külföldi készítményekben találkoztam 3oo mg-al is. Mivel több összetevője is lehet, fontos, hogy tartalmazza a számunkra értékes DHA-t és EPA-t. Remélem, hogy segítségedre lehettem. Szeretettel, Anna Submitted By: Anna Bruncsak

B.Annamária      1   4/15/2009 2:56:13 PM
Kedves Anna! Lehetne még egy kérdésem? Annyi ilyen omega 3készítmény van.Teljesen mindegy hogy melyiket szedem? nem lehet túl adagolni? Mert van amiben több van mint 200mg 1 kapszulában.nagyon köszönöm a választ Ancsa Submitted By: B.Annamária

B.Annamária      1   4/14/2009 2:14:39 PM
Szia Attila! Én az első kettőnél is(most is) szedtem magzatvédő vitamint!az első manóm 3250gr lett, a második 2750gr 1császár egy sima szülés, persze nem a súly miatt lett a császár, más oka volt. De szerintem nincs köze a kettőnek egymáshoz:0) Kiváncsi vagyok más véleményére :0) Ancsa Submitted By: B.Annamária

DAttila      1   4/12/2009 10:03:38 AM
Sziasztok Azt szeretnem megkerdezni,h az utobbi idokben megnovekedett csaszarmetszesek szamahoz koze van e az egyre gyakrabban ajanlott es fogyasztott magzat vedo tablettaknak? Ezek a tablettak ugyanis a sok pozitiv hatasuk mellett, a magzat mereten tuli novekedest hozzak letre. Submitted By: DAttila

B.Annamária      1   4/10/2009 11:34:54 AM
Kedves Anna! Nagyon köszönöm a válaszodat! Mivel halat viszonylag ritkám fogyasztunk így én a kapszula mellett döntök:0) Be is szerzek hamarosan 1 adagot:0) Kismama vitaminok közül én a gravidát választottam most, az első kettőnél elevitet szedtem.Ha jól tudom egyikben sem található meg ez az összetevő! Ancsa Submitted By: B.Annamária

B.Annamária      1   4/10/2009 10:34:56 AM
Kedves Anna! Nagyon köszönöm a válaszodat! Mivel halat viszonylag ritkám fogyasztunk így én a kapszula mellett döntök:0) Be is szerzek hamarosan 1 adagot:0) Kismama vitaminok közül én a gravidát választottam most, az első kettőnél elevitet szedtem.Ha jól tudom egyikben sem található meg ez az összetevő! Ancsa Submitted By: B.Annamária

Anna Bruncsak      1   4/9/2009 7:18:22 PM
Szia Ancsa! Az Omega-3 zsírsav szedése - más néven DHA - nagyon ajánlott a várandósság és a szoptatás alatt. Hozzájárul a magzat agyfejlődéséhez, a látás-, és motorikus fejlődéshez. Természetes formában halakból lehet hozzájutni, a javasolt mennyiség (napi 2oo milligramm) azomban könnyebben elérhető kapszula formájában. Már több terhes vitamin is tartalmaz DHA-t. Magyarországon pl. a Femibion elnevezésű várandós anyáknak kifejlesztett vitamin. Lásd www.femibion.hu Bővebb információkért kérdezd az orvosodat, védőnődet. Szeretettel, Anna Submitted By: Anna Bruncsak


 Print   
Copyright 2007 by Maternet.ro   Terms Of Use  Privacy Statement
DotNetNuke® is copyright 2002-2012 by DotNetNuke Corporation